auty-v-pokere

Підрахунок аутів у покері — одна з основних стратегічних навичок успішного гравця. Ця стаття допоможе розібратися в елементарній математиці онлайн-покера. Ми розповімо, що таке аути, для чого вони використовуються та як правильно їх рахувати.

Бесплатный курс по покеру для новичков
Получи бесплатный курс по покеру. Каждому ученику чарты стартовых рук и крутой софт в подарок.

— Ты сформируешь крепкую покерную базу
— Научишься работать с софтом
— Узнаешь стратегии на каждый этап игры

На занятиях тренер составит тебе индивидуальный план развития.
Выбирай себе курс и оставляй заявку!

Що таке аути в покері

На початку вивчення покерної математики новачкові насамперед треба зрозуміти, як рахувати аути в покері (outs). Це карти, які залишилися в колоді й підходять для складання будь переможної комбінації. Коли ця карта з’являється на флопі, терні або рівері, кажуть, що гравець зловив свій аут.

Такими вважають тільки ті карти, які дійсно поліпшують дро до найсильнішої руки. Наприклад, якщо у гравця , а на флопі , то дев’ятка або король можуть посилити руку лише до другої пари. Не можна бути цілковито впевненим у перемозі з такою комбінацією.

Ран-аутом у покері називаються наступні карти, які мають вийти з колоди на терні або рівері.

Навіщо це рахувати

Аути — одна з основ покерної стратегії, побудованої на математиці. Уміння їх рахувати допомагає в конкретній роздачі визначати ймовірність поліпшення руки або складання переможної комбінації.

Цілі підрахунку:

  • Визначити прибутковість рішення з математичного погляду.
  • Зрозуміти доцільність вкладень у банк. Завдання гравця — відмовлятися від ставок, якщо ймовірність складання переможної комбінації низька, і вкладати в банк, якщо можливість отримання потрібної руки висока.
  • Визначити натси. Гравець, знаючи, що він попереду, зможе діяти максимально агресивно й багато ставити на вел’ю.
  • Мінімізувати прийняття мінусових рішень. Якщо переважають плюсові, на тривалій дистанції гравець буде отримувати прибуток.

Знання такої базової математики дає перевагу над найслабшими суперниками, які не беруть до уваги ситуацію за столом, а грають, «збираючи картинки».

Як правильно рахувати

У картковій колоді 52 карти — по 13 кожної масті. Знаючи загальну кількість, можна порахувати, скільки з них підходять для складання тієї чи іншої комбінації.

Приклад №1. Розрахунок для стріту

У користувача на руках . На флопі лежать . Для складання стріту потрібна будь-яка десятка. Оскільки на столі вона не з’явилася, в колоді є чотири Т.

Отже, у гравця є 4 варіанти для складання комбінації.

Приклад №2. Розрахунок для флешу

Підрахунок варіантів для недобудованого флешу здійснюється аналогічно.

У гравця на руках дві пікові карти, серед яких Туз. Відкривається флоп із двома піками. Для складання флешу треба, щоб на терні або рівері з колоди прийшла ще одна піка, що залишилася.

Оскільки в колоді 13 пікових і 4 з них уже задіяно в роздачі, у колоді залишилося 9 підсилювальних карт.

Подвійний підрахунок

Часто рука може поліпшитися відразу у 2–3 напрямках. Розглянемо ситуацію, коли у покериста кишенькова рука, з якої можна скласти кілька комбінацій.

У нього кишенькові пікові , а на столі лежать ще дві піки — Валет-Дев’ять і трефова Дама. Для складання флешу потрібна будь-яка піка, а будь-яка Десятка посилить руку до стріту.

Загалом у колоді 4 Десятки і 9 карт пікової масті, але одна Десятка пікова й порахована двічі. Отже, у руки є 12 варіантів терну, на яких вона посилюється: 9 + 4 – 1 = 12.

У прикладі пікова Десятка підходила для стріту та флешу водночас. Тому, здійснюючи розрахунок варіантів для переможної комбінації, завжди треба брати до уваги повторювані шанси — інакше ймовірність буде занадто неточною.

Розрахунок з огляду на карти суперника

Не варто враховувати аути, які можуть посилити руку опонента, — вони називаються перекритими або дисконтованими.

Розглянемо ситуацію, коли гравцеві бракує десятки для побудови стріту. Припустімо, що його суперник має флеш-дро на чирви. Оскільки чирвова десятка підходить опонентові за мастю, її не треба брати до уваги під час підрахунку. Отже, залишаються 3 варіанти для складання стріту.

Головна проблема — перекриття рахується на здогад, з урахуванням діапазону, адже точну руку опонента не визначено. Однак із досвідом точність математичних розрахунків зросте.

Підрахунок з огляду на додаткові результати

Важливо підраховувати додаткові або приховані аути. Це карти, які не дають змоги скласти задуману комбінацію, але послаблюють руку опонента.

Припустімо, що один гравець має туза й десятку на префлопі, а його суперник — пару сімок. На столі випали дама, валет і два. Тоді для стріту першому знадобиться будь-який король, але й туз дасть йому старшу пару. Ці 3 тузи й будуть прихованими аутами.

Здійснюючи припущення про силу власної руки й рук суперників, треба брати до уваги всі потенційні сценарії. Розклад може кардинально змінитися за одну вулицю.

Таблиця аутів у покері

Гравцям-початківцям допоможе таблиця з уже обчисленими показниками. Вона демонструє ймовірність отримання певної руки на будь-якому етапі торгів і містить найчастіші приклади підрахунку комбінацій.

Однак у розпал напруженої гри за декількома столами може забракнути часу, щоб підглянути в таблицю, тому шанси на основні комбінації краще запам’ятати. Найчастіше треба пам’ятати ймовірності на стріт, флеш і комбіновані дро.

Аути Шанси флоп-терн Шанси флоп-терн (включно з рівером) Приклад
1 45:1 22:1 Молодший сет проти старшого сету
2 22:1 11:1 Молодша пара проти старшої пари
3 15:1 7:1 Одна оверкарта
4 11:1 5:1 Гатшот
5 8:1 4:1 Середня пара проти старшої пари
6 7:1 3:1 Дві оверкарти
7 6:1 2.5:1 Гатшот та оверкарта
8 5:1 2:1 Двостороннє стріт-дро
9 4:1 2:1 Флеш-дро
10 4:1 1.6:1 Гатшот і дві оверкарти
11 3:1 1.4:1
12 3:1 1.2:1 Гатшот і флеш-дро
13 2.5:1 1.1:1
14 2.4:1 1:1 Стріт-дро та дві оверкарти
15 2.1:1 1:1 Флеш-дро та дві оверкарти

Таблиця підрахунку шансів на постфлопі

Так, шанси 2:1 на закриття флеш-дро означають, що гравець у середньому побачить цю комбінацію 1 раз із 3. Із таблиці видно, що на двох вулицях шанси удвічі більші, ніж на одній.

Однак таблиця не враховує силу руки опонента, не підходить для виключення двоїстого підрахунку, тому треба навчитися коригувати розрахунки власними силами.

Обчислення ймовірності

Знаючи описане вище, можна легко обчислити ймовірність поліпшення руки. Цей показник можна вивести і в числовому вираженні, і у відсотковому.

Для початку з’ясуємо шанс на випадання одного ауту на наступній вулиці після флопу. Оскільки в колоді 52 карти, 5 із уже відомих — це 2 кишенькові та 3 на столі, — залишиться 47 невідомих. Тоді ймовірність появи потрібної карти на терні становить 2.12% (1 / 47 * 100% = 2.12%).

Шанси на вихід потрібної карти на одній із двох вулиць — терні або рівері — обчислюють аналогічно. Ця ймовірність становитиме 4.25% (2 / 47 * 100% = 4.25%).

На практиці для обчислення шансів професіонали в більшості ситуацій застосовують правило чотирьох або правило двох. Завдяки їм покерист може не запам’ятовувати таблиці шансів і не здійснювати складні математичні обчислення.

Аути Імовірність виходу на терні Імовірність виходу на рівері Імовірність виходу на двох вулицях
1 2.10% 2.10% 4.20%
2 4.20% 4.20% 8.40%
3 6.40% 6.50% 12.50%
4 8.50% 8.70% 16.50%
5 10.60% 10.90% 20.40%
6 12.80% 13% 24.18%
7 14.90% 15.20% 27.80%
8 17% 17.40% 31.50%
9 19.10% 19.60% 35%
10 21.20% 21.50% 38.40%
11 23.40 23.90% 41.70%
12 25.50% 26% 45.00%
13 27.70% 28.20% 48.10%
14 29.80% 30.40% 51.20%
15 31.90% 32.60% 54.10%

Таблиця для обчислення ймовірностей

Правило двох допомагає визначити ймовірність випадання на терні або рівері з похибкою до 5%. Для обчислення треба помножити кількість аутів на 2, оскільки один із них прийде у 2.12% випадків.

Правило чотирьох застосовне на флопі — воно показує ймовірність побачити бажані карти на одній із двох наступних вулиць. Для обчислення відсотка виграшу треба помножити кількість своїх варіантів на 4.

Розглянемо випадок: на флопі за підрахунками у гравця є 10 аутів. Тоді шанс на отримання виграшної руки становитиме:

  • за одну вулицю (терн чи рівер): 10 * 2 = 20%;
  • за дві вулиці (терн і рівер): 10 * 4 = 40%.

У дійсності коефіцієнти на виграш були 21.2% і 38.4% — вийшли максимально близькі значення. Однак завдяки цим простим правилам заощадили цінний час для обмірковування ходу.

Для точніших обчислень на двох вулицях дозволено використовувати правило 3 + 9. Принцип придатний для ситуацій, коли для перемоги потрібно 9 і більше варіантів.

Якщо користувачеві бракує 12 карт, то за допомогою обчислень за правилом 3 + 9 відсоткове вираження дорівнюватиме:

3 * 12 + 9 = 45%.

Це точне значення, так дійсно відбудеться в 45.00% випадків.

Як точно обчислювати ймовірності в покері

Для швидкого обчислення шансів у складних ситуаціях гравці використовують професіональний софт — покерні калькулятори Equilab і PokerStove.

Для обчислення достатньо ввести в програму власні кишенькові карти, спільні й передбачуваний діапазон рук суперника. Далі софт здійснить розрахунки.

Калькулятор Equilab
Принцип роботи Equilab

Вбудований калькулятор є в Holdem Manager та інших програмах із HUD. У них також доступний аналіз роздач.

Висновок

На представлених розрахунках ґрунтується вся покерна математика. За допомогою них дізнаються ймовірності, які разом із шансами на банк стають важливими показниками під час приймання рішень. Саме розуміння математичних розрахунків робить гравця професіоналом і збільшує вінрейт.

Михаил Макрушин Михаил Макрушин Автор школы покера и обзоров румов
Привет всем гостям poker.ua. Я пишу для сайта информационные тексты, обзоры, рейтинги и статьи по теории.
Света Svetarik Дрыга Света Svetarik Дрыга Експерт
Професійно граю в покер і обговорюю його на стримах із тими, хто мене підтримує. Допоможу Poker.ua випускати корисні та цікаві статті про покер.