Комбінації у покері Техаський Холдем
Техаський Холдем – це гра зі стандартною колодою на 52 карти, де кожному гравцеві роздають дві кишенькові карти, а потім на стіл викладають п’ять спільних. Цей різновид покеру став одним із найпопулярніших у світі – від домашніх ігор до великих турнірів. Щоб отримати виграш, потрібно зібрати комбінацію вищого рангу, ніж у суперника. У цьому огляді ми розглянемо всі комбінації у покері Техаський Холдем за зростанням, наведемо приклади та ймовірності випадання, а також пояснимо важливі поняття, як-от кікер та розподіл банку.
Комбінації у покері Техаський Холдем за зростанням
Упорядкування комбінацій відповідає їхній статистичній рідкості: найслабша комбінація – та, яку зібрати найпростіше, і навпаки. Ранг (порядок) комбінацій від найнижчої до найвищої у Техаському Холдемі приводимо нижче.
Старша карта
Це найслабша комбінація у покері. Вона виникає, коли у гравців немає жодного співпадіння. Тоді порівнюють старші карти у руках гравців – виграє той, у кого вищий номінал.
Пара
Пара – дві карти одного рангу. Це можуть бути два королі, дві дами чи будь-які дві інші. Пара може утворитися з двох кишенькових, однієї кишенькової й однієї з борду або навіть повністю зі спільних карт. Якщо два гравці мають по парі, порівнюють ранги цих пар: переможець – той, хто має пару вищу пару. Пара тузів завжди сильніша за пару королів. При повному паритеті вирішальним стає кікер.
Дві пари
Це комбінація з двох пар різного рангу. Наприклад, на руках у гравця можуть бути 9 і J, а на борді – ще 9 і J, утворюючи дві пари (9-9 і J-J). Якщо обидві пари рівні, вирішує старший кікер. У разі двох рук із двома парами насамперед враховують старшу пару, далі – молодшу. Якщо обидві пари однакові, переможець визначається за найвищим кікером.
Сет або тріпс
Це три карти одного рангу. Багато гравців вважають, що сет і тріпс мають відмінність у способі формування комбінації. Сет – коли в кишеньковій руці гравця є пара, яку доповнює третя карта зі столу (наприклад, дві кишенькові дами + ще одна дама на флопі). Тріпс – коли у руці тільки одна потрібна карта, а дві інші – на борді. За силою сет і тріпс тотожні: серед двох таких комбінацій перемагає старша трійка.
Стріт
Стріт – п’ять послідовних карт будь-яких мастей. Наприклад, 4-5-6-7-8 в різних мастях утворюють стріт. Якщо два гравці мають стріти, порівнюють у кого з них ця комбінація старша. Наприклад, комбінація 6-7-8-9-10 програє комбінації 7-8-9-10-J. Стріт може формуватися як із частковим використанням кишенькових, так і повністю зі спільних карт.
Флеш
Флеш – п’ять карт однієї масті в будь-якому порядку. Наприклад, 2, 4, 6, 8, K бубнові. У флеші послідовність не має значення – важлива саме масть. Порівнюючи флеші, спочатку дивляться найстаршу карту, далі – наступні. Найсильніший флеш містить туз – така комбінація обігрує флеш із королем, дамою та всіма нижчими рангами. Флеш завжди сильніший за будь-який стріт, оскільки шанси зібрати флеш нижчі, а значить він старший у ранговій системі.
Фул-хаус
Фул-хаус – поєднання, що складається з трьох карт одного рангу та двох – іншого. Наприклад, три дами + дві п’ятірки. Якщо двоє гравців мають фул-хаус, перемагає той, у кого старша трійка. Наприклад, фул-хаус з трьома тузами та двома дамами сильніший за фул-хаус з двома тузами та трьома дамами. Ранг пари у фул-хаусі важливіший лише в разі повної рівності трійок, але зазвичай вирішальне значення має триплет. Наприклад, фул хаус з трьома вісімками та двома двійками слабкіший за фул хаус з трьома вісімками та двома п’ятірками.
Каре
Каре – це комбінація з чотирьох карт одного рангу доповнена п’ятою – кікером. Щоб порівняти два каре, порівнюють їхній ранг (чотири валети б’ють чотири десятки). Якщо двоє гравців мають каре однакового рангу (може трапитися тільки якщо каре складено з карт на борді, наприклад, чотири шістки на дошці), то переможець визначається за кікером. Побачити каре під час гри – велика рідкість, і саме тому ця комбінація зазвичай змінює динаміку роздачі. Каре завжди переважає будь-яку іншу комбінацію, окрім стріт-флешу та роял-флешу.
Стріт-флеш
Стріт-флеш – п’ять послідовних карт однієї масті. Наприклад, 8-9-10-J-Q пікові.Сила цієї комбінації визначається старшою картою – найнижчий стріт-флеш має старшу карту 5 (A-2-3-4-5 одного кольору), а найсильніший 9-10-J-Q-K.
Роял-флеш
Роял-флеш – найстарша комбінація в покері. Технічно відноситься до стріт-флешу, адже це одномасна послідовність від десятки до туза. Роял-флеш неможливо побити, тому він завжди забирає банк. Шанси його випадіння надзвичайно малі – це найрідкісніша з покерних комбінацій.
Вірогідності комбінацій
Шанси отримати кожну комбінацію у Техаському Холдемі наведено в таблиці нижче. Дані математично розраховані на базі покерного калькулятора і підтверджені статистикою.Важливо розуміти, що ймовірність тієї чи іншої розкладки напряму впливає на прийняття рішень у роздачах. Орієнтуючись на частоту появи певної руки, гравець може краще оцінити свої шанси на виграш.
Комбінація |
Ймовірність (%) |
Старша карта |
17.41% |
Пара |
43.82% |
Дві пари |
23.50% |
Сет (трипс) |
4.83% |
Стріт |
4.62% |
Флеш |
3.03% |
Фул-хаус |
2.60% |
Каре |
0.168% |
Стріт-флеш |
0.028% |
Роял-флеш |
0.0032% |
Що означає кікер у покері Техаський Холдем
Кікер – це додаткова карта, яка потрібна для визначення переможця у разі рівності. Простіше кажучи, кікер вирішує, кому «дістанеться банк», коли основні комбінації однакові. Саме через це досвідчені гравці завжди звертають увагу не лише на силу основної руки, а й на потенційні допоміжні елементи.
Як визначити переможця, якщо у гравців рівні комбінації
Коли у двох або більше гравців комбінації однакового рангу, застосовують правила порівняння старших карт і, при рівності, ділять банк. У випадках рівності комбінацій порівнюють кікери: вищий кікер означає перемогу. Наприклад, якщо двоє гравців мають сет дам, то переможець – з вищим кікером (король > валет, валет > 10 тощо).
Поширені запитання
Чи схожі комбінації у Техаському Холдемі з комбінаціями в інших видах покеру?
Старшинство комбінацій може відрізнятися в інших видах покеру. Наприклад, у Шортдек флеш старший за фул хаус.
Чи важлива масть при порівнянні комбінацій?
Ні, в усіх різновидах Холдему сила комбінації визначається лише за номіналом, а масті не мають значення.
Що таке великий і малий блайнд?
У Техаському Холдемі двоє гравців зобов’язані внести в банк початкові ставки перед флопом: гравець ліворуч від дилера ставить малий блайнд (половину базової ставки), а наступний – великий блайнд (повну базову ставку). Малий і великий блайнд забезпечують «стартовий капітал» для торгів під час флопу й далі.
Що таке флоп, терн і рівер?
Це назви вулиць після префлопу. Флоп – перші три відкриті загальні карти на столі, тьорн – четверта, рівер – п’ята й остання загальна.
Що таке флеш-дро?
Це неповна комбінація з чотирьох одномастних карт, яка може перетворитися на повноцінну, якщо гравцеві випадуть потрібні аути.