Комбінації у покері
Певні поєднання карт, які визначають силу руки гравця і переможця в роздачі під час гри у покер, називають комбінаціями. У Техаському Холдемі кожен гравець отримує дві кишенькові карти та разом із п’ятьма іншими на столі складає найкраще поєднання з можливих. Кожна комбінація у Техаському Холдемі складається з п’яти карт. Інші види покеру використовують ті ж поєднання: в Омасі з чотирьох кишенькових карт гравець може взяти будь-які дві. У шортдеку (Холдем 6+) використовується 36 карт, тому порядок старшинства деяких комбінацій відрізняється.
Усі комбінації карт у покері з малюнками
У покері існує 10 стандартних комбінацій. Наведемо їх від найслабшої до найсильнішої:
Старша карта
Зустрічається більше ніж у половині випадків. Якщо нікому з гравців не вдалося зібрати пару або вище, то виграє той, у кого карта старша.
Пара
У покері пара – це дві карти одного рангу (наприклад, дві вісімки). Ця комбінація сильніша за будь-яку руку без повторів, але слабша за всі вищі.

Пара вісімок
Якщо двоє гравців мають по парі, старша пара виграє. Якщо пари однакові, порівнюють кікер – найстаршу серед інших карт.
Дві пари
Дві пари – дві карти одного рангу та ще дві іншого рангу. Наприклад, пара дам і пара шісток.

Допер із дам та шісток
Дві пари завжди старші за одну і слабші за сет. Якщо обидва гравці мають по дві пари, спочатку порівнюють старшу у кожного, а потім молодшу; при рівності вирішальним стає кікер.
Сет (трипс)
Сет – три карти одного рангу і дві будь-які інші. Наприклад, AAA + K2.

Трійка з тузів
Сет сильніший за дві пари і слабший за стріт. Якщо двоє гравців мають сет, перемагає той, у кого він рангом вище. При рівних трійках вирішують кікери.
Стріт
Стріт – п’ять карт послідовно за рангом (незалежно від масті). Наприклад, 9-10-J-Q-K будь-яких мастей. Стріт старший за сет і нижчий за флеш.

Стріт від 9 до K
Якщо декілька гравців мають стріт, виграє той, у кого старша крайня карта в послідовності (А-стріт вважається найстаршим). При цьому туз може бути і найменшим номіналом у стріті — A-2-3-4-5.
Флеш
Флеш – п’ять карт однієї масті. Наприклад, п’ять чирв різного рангу.

П’ять карт однієї масті
Флеш сильніший за стріт і нижчий за фул-хаус. Якщо двоє гравців зібрали флеш, перемагає той, чия найстарша флеш-карта вища;
Фул-хаус
Фул-хаус – три карти одного рангу і дві іншого (комбінація трипс + пара). Наприклад, три вісімки і дві дами.

Три вісімки і дві дами
Фул-хаус старший за флеш і нижчий за каре. Якщо кілька гравців мають фул-хаус, переможець – з найвищою трійкою; якщо трійки однакові, порівнюють пари.
Каре (чотири однакові)
Каре – чотири карти одного рангу і ще одна довільна – кікер. Наприклад, чотири королі.

Чотири королі
Каре сильніше за фул-хаус і нижче за стріт-флеш. Якщо обидва гравці мають каре однакового рангу, перемагає той, у кого кікер вищий.
Стріт-флеш
Стріт-флеш – п’ять послідовних карт однакової масті. Наприклад, 8♠-9♠-10♠-J♠-Q♠.

Стріт-флеш від вісімки до дами
Це дуже рідкісна і надзвичайно сильна комбінація. Якщо два стріт-флеші однакового рангу, то банк ділиться між гравцями.
Флеш-рояль
Флеш-рояль – особливий стріт-флеш: 10, J, Q, K, A однієї масті. Він є найстаршою та найрідкіснішою комбінацією у покері. Наприклад, A♥ K♥ Q♥ J♥ 10♥. Жодна інша рука не може побити флеш-рояль.

Чирвовий флеш-рояль
Зауважимо також: усі перелічені комбінації дійсні також в Омасі. У шортдеку (6+ Холдем) гравці використовують коротку колоду, тому старшинство комбінацій дещо інше.
Що таке кікер
Кікер – це «додаткова» карта, яка використовується для розв’язання нічиїх. Він має значення лише тоді, коли гравці мають однакову основну комбінацію (наприклад, однакову пару чи сет). Приклади: якщо обидва гравці мають пару тузів, то переможець з більшим кікером. Приклади з Каре: на дошці 8-8-8-8-7 обидва гравці мають каре вісімок, але у одного з них кікер K, у іншого Q – виграє той, у кого кікер старший.
Шанси випадання комбінацій
Загальні ймовірності зустріти певну комбінацію (при складанні найкращої руки з п’яти карт у Холдемі) приблизно такі.
Комбінація | Ймовірність (%) | Приблизно 1 з… |
Роял-флеш | 0,00015% | 649 740 |
Стріт-флеш | 0.00139% | 72 193 |
Каре | 0.024% | 4 165 |
Фул-хаус | 0.1441% | 694 |
Флеш | 0.197% | 509 |
Стріт | 0.3925% | 255 |
Сет | 2.1128% | 47 |
Дві пари | 4.7539% | 21 |
Пара | 42.2569% | 2.4 |
Старша карта | 50.1177% | 2.0 |
Звісно, це усереднені дані, адже кожна партія є унікальною.
Пояснення поняття дро
Дро (draw) – це неповна, потенційно сильна комбінація, якій бракує однієї (або більше) карт. Наприклад, стріт-дро – це чотири послідовні карти, яким не вистачає однієї до стріту. Дро не перемагає на шоудауні самостійно – це лише означає, що гравець має можливість зібрати потужнішу комбінацію в наступних раундах.
Як складати комбінації у покері
У Техаському Холдемі кожен використовує свої дві кишенькові карти разом із п’ятьма спільними на столі, щоб утворити найсильнішу п’ятикарткову комбінацію. Гру можна розглядати так: є сім карт (дві у руці та п’ять на борді) і з них вибирають будь-які п’ять найкращих.
Приклади:
- У вас 9♥ 9♣, на столі 9♦ K♦ 9♠ 7♣ 2♣. Тоді найкраща комбінація – каре дев’яток (9♠9♣9♦9♥K♦).
- У вас 5♠ 8♣, на столі 6♦ 7♥ 9♠ 2♥ J♦. Найкраща комбінація – стріт (5♠6♦7♥8♣9♠).
- У вас A♠ K♠, на столі 2♠ 7♠ Q♥ 4♣ J♠. Найкраща – флеш (A♠K♠J♠7♠4♣, з масті ♠).
- У вас 10♣ J♦, на столі Q♥ K♠ A♣ 3♦ 6♦. Вийде стріт (10♣J♦Q♥K♠A♣).
Як визначити переможні комбінації у грі у покер
У покері перемагає найстарша комбінація за стандартним рейтингом. Якщо двоє гравців мають однакові комбінації, перемагає та, яка має вищий кікер. Потрібно враховувати, що у випадку, коли п’ятикарткова комбінація в обох гравців збігається, то банк просто розподіляється між гравцями.
Чим комбінації відрізняються від рук
У термінології рука (hand) зазвичай означає кишенькові карти, які мають гравці: у Холдемі – це дві кишенькові карти; в Омахі – чотири чи більше. Комбінація ж – це саме сформоване поєднання за старшинством (пара, флеш тощо). Тобто рука може містити будь-які карти, а комбінація – результат їхнього поєднання.
Поради для новачків. Що варто робити:
- Важливо пам’ятати порядок старшинства комбінацій від найслабшої до найсильнішої.
- Звертати увагу на стартові руки. У покері гра з сильними стартовими руками дає перевагу, а зі слабкими варто грати досить обережно.
- Придивлятися до дошки. Аналізувати, які дро можуть зібратися: чи є можливість стріту або флешу. Якщо є сильне дро на флопі, треба оцінювати шанси і потенціал, але не ганятися за будь-якою змогою зібрати комбінацію.
- Враховувати позицію. Грати з вигідної позиції (пізньої) краще: бачите дії суперників, перш ніж приймати рішення.
- Рахувати ймовірності. Слід пам’ятати основні ймовірності зібрати сильну комбінацію, наприклад, ймовірність зібрати флеш, маючи чотири карти однієї масті після флопу близько 35%. Це допоможе правильно приймати рішення, коли варто коллити або ставити.
- Пам’ятати про Омаху та Шортдек. Якщо почнете грати в Омаху чи Шортдек, варто враховувати відмінності між ними і Холдемом. В Омасі завжди використовують дві карти з руки, а в Short Deck деякі комбінації відрізняються по силі. Наприклад, Флеш в Холдем 6+ старший за Фул-хаус.
- Грати відповідально. Покер – це гра із випадковістю. Навіть маючи найсильнішу руку на флопі, все одно є вірогідність програти на тьорні чи рівері. Також варто дотримуватись банкрол-менеджменту, контролювати емоції та практикуватися.
Поширені запитання (FAQ)
- Яка найпоширеніша помилка новачків при складанні комбінацій?
Новачки часто забувають, що комбінація в Техаському Холдемі складається саме з п’яти карт, не більше і не менше. Помилково використовують шість або сім карт для комбінації. - Чи змінюються ймовірності випадання комбінацій у різних форматах гри?
Так, ймовірності змінюються залежно від формату. Наприклад, у Шортдеку (6+ Холдемі) через меншу кількість карт ймовірності отримання сильніших комбінацій вищі, ніж у класичному Холдемі. - Що станеться, якщо два гравці зберуть ідентичні флеш-роялі?
Ситуація можлива, якщо комбінація повністю зібралася на борді. У такому випадку банк розподіляється. - Чи можуть різні типи покеру мати інші виграшні комбінації, яких немає в Холдемі?
Ні, основні комбінації в усіх класичних видах покеру однакові. Однак у деяких рідкісних форматах можуть бути специфічні додаткові умови або альтернативні варіанти оцінки сили комбінацій. - Чи потрібно оголошувати свою комбінацію після завершення роздачі?
У живих іграх зазвичай достатньо відкрити карти, дилер сам оголосить найсильнішу комбінацію. В онлайн-покері комбінації визначаються автоматично, тому гравцеві не потрібно їх озвучувати.